Handlekurv Kurv NOK 0,00 Vis handlekurv Gå til kassen Handlekurven er tom
0
Legg i handlekurven
enheter

Lysterapilamper

Få mere energi i hverdagen med lysterapilamper

Energi kan man få på mange måter, men det kan være så forvirrende når det er kaldt og mørkt ute. Med en lysterapi lampe får du et større energioverskudd i vinter. Det er både muligheten til å benytte seg av en lysterapi lampe i hverdagen, hvis man jobben får det lyset du trenger, men det er også mulig å bruke en wake-up lampe. Wake-up light vekker deg med en naturlig soloppgang og rolige lyder. Det naturlige lyset informerer gradvis rommet, slik at du får en mer uthvilt og avslappet start på dagen. Hele 92% av brukerne kan nikke sin enighet om at det er lettere å stå opp om morgenen med å komme ut av sengen. Hvis du foretrekker å dra nytte av lysterapi lampe i hverdagen bør du være oppmerksom på at det er viktig at du sitter foran lampen i hele den anbefalte tiden. Selvfølgelig trenger du å sitte og gjøre ingenting foran en datamaskin eller lese en bok, du bare sørg for at du ikke går til og fra lampen hele tiden vil du oppnå effekten lampe bør ha. Gjør deg selv en tjeneste og redusere risikoen for vinterdepresjon og gå en rask og energisk vinteren i møte med en lysterapi lampe.

Oppnå en større livskvalitet med en lysterapilampe

Er du en av dem som, dessverre lider av vinterdepresjon eller har du frykter at det nettopp kan komme snikende i år, så kan du vurdere å investere i en lysterapi lampe. De kan settes opp hjemme eller på kontoret. Det er ingen tvil om at en lysterapi lampene kommer til å ha en positiv og betydelig innvirkning på ditt daglige liv. Lampen holder deg friskere i hverdagen, men samtidig kan også hindre deg fra å bli truffet av en vinterdepresjon .

Samtidig som at lampen også et stort lys, så det er perfekt å ha på skrivebordet . På denne måten kan det holde deg gående hele dagen og gi lys til mørke vinterdager når mørket allerede trenger seg på ved 15-tiden. Den perfekte måten å fortelle skrivebordet vil åpenbart være en god og effektiv lysterapi lampe. Mange velger også en wake-up lampe med energi lys. På den måten du våkner mer naturlig og er mer frisk og uthvilt.

Læs mere

Det er mye å tenke over når du skal bruke en slik lampe. DU oppnår den beste effekten ved å få lysterapi fra morgenene av og gjerne akkurat når du har våknet eller stått opp. Alt etter av hvor mange lux din lampe har, kommer det også mye an på hvor lenge du bør sitte foran din lampe. Det er anbefalt at du sitter foran din lampe mellom 15 og 60 minutter. Når du har bestemt deg for å sitte foran lampen er det viktig at du blir sittende i den anbefalte perioden. Hvis du går frem og tilbake fra lyset, vil behandlingen ikke ha noen effekt, fordi du ikke får noe ut av det og fordi det tar noe tid før den har innvirkning.

 

Men hvilken skal du velge. Mulighetene er mange. Sitter du mye ved et skrivebord og har du mulighet til å sitte foran lampen mye så kan du med fordel velge en med færre lux. Jo flere lux lampen har jo kortere tid skal du sitte foran lampen. Ta alltid å se på lux-tallet når du skal investere i en lysterapilampe. 2.500 lux = 60 minutter, 5.000 lux = 30 minutter og 10.000 lux = 15 minutter. Man sier at lampene med det høyeste lux-tallet er de mest effektive å benytte seg av, men det betyr ikke at lampene med lavere LUX-nivå ikke kan forbedre ditt enerinivå betydelig.

Skjule ekstra tekst
Nyeste anmeldelser
Stort utvalg av de beste merkene